28.07.16

Odpojte se

Krásný skvělý boží den!

Každý z nás používá a vlastně miluje sociální sítě. Ať už je to instagram, snapchat, facebook, twitter, tumblr nebo cokoliv jiného, všichni je máme a denně je využíváme. A ono to je na jednu stranu děsně fajn! Člověk přes ně poznává, komunikuje, inspiruje (se), fotí, sdílí, čte, píše... ale bohužel, někdy i žije. A to je ten problém.





Ať už kdekoliv a kdykoliv, lidé s sebou mají mobil, a ani já nejsem výjimkou. Jenže začínáme koukat více do obrazovek než koukat po světe. Čím dál častěji jsme jím úplně pohlcení a zapomínáme, že se Země vlastně točí a přicházíme o spoustu věcí, těch pravých, které přes displej prostě neuvidíme.
Já osobně to teď o prázdninách vnímám mnohem víc, než jindy.
Například nějaký hezký výlet - člověk je tak pohlcen a nadšen tou přírodou, že prostě fotí, fotí, prohlíží, maže a fotí. A já focení naprosto miluju, miluju si s tou fotkou vyhrát a miluju jí fotit. ALE, důležité je poznat, kdy už to stačí. Kdy schovat foťák nebo mobil do batohu a užívat si přítomný okamžik, tvořit nehmotné vzpomínky. Fotit si vše tím nejlepším foťákem - očima, a prohlížet si to v nejlepším programu - v hlavě. Být vděčný za ten moment, který je, dýchat čerstvý vzduch, dotýkat se stromů, všímat si detailů, poslouchat přírodu, usmívat se jen tak a užívat si čas s vašimi nejmilejšími. Jasně, že mít fotky je důležité a skvělé, ale ne tak jako to všechno opravdu prohlédnout a zapamatovat, a dokázat na to vzpomínat, aniž byste museli zalistovat v galerii.

Sama mám někdy problém ten mobil prostě nechat mobilem, někdy mám problém ho z tý ruky dát pryč, někdy si neuvědomím, že bych si měla radši vážit toho času s rodinou místo koukání do toho mobilu. Dokážu si to přiznat, ale dokážu si to i uvědomit a říct si DOST. Nebrat ho na procházku se psem, nesahat na něj při jídle, nechat ho přes odpoledne v tašce, nekoukat do něj před spaním ani hned po probuzení. Někdy už ho neberu ani na běhání - přeci jen vzdálenost už mám naučenou a tempo se dá odhadnout. Snažím se nemít ho nonstop v ruce kdybych náhodou viděla něco pěkného na vyfocení, ale nejdřív si to užít v realitě a pak až vytáhnout, vyfotit, vrátit zpátky.



Jaký zážitek musí mít člověk z koncertu, když ho celý natáčel na snapchat a zapomněl si uvědomit, že ta chvíle je jedinečná, ta písnička hraje právě teď a to nejlepší je si to právě TEĎ vychutnat, svýma ušima a očima, užívat si tu atmosféru, zpívat, tancovat a prostě jednoduše žít. Jasně, že je hezký mít svou oblíbenou písničku nahranou na videu, ale v mobilu to rozhodně nebude znít, jak opravdu zněla a nedá vám to tu obrovskou euforii, kterou jste cítili, když jste tam stáli a právě tu písničku slyšeli.
A na ten krásný pocit pak rádi vzpomínáme! Ne na to, jak jsme se to snažili vyfotit nebo natočit.

Nebuďte na dovolené každou volnou chvíli jen ve wifi koutku. Rozhodně o nic důležitého nepřijdete, svět se bude točit i bez vašeho online-já, a sjet všechny novinky můžete doma, na dovolené rozhodně kvůli free wifi nejste. Nesahejte po mobilu hned po probuzení ani na něm netravte poslední minuty před spánkem. Já jsem třeba po nočním projíždění mobilu mnohem víc rozrušená a dělá mi pak problém usnout dřív jak za hodinu (a to pak člověka svádí po tom mobilu zase sáhnout, aby se více "unavil", ale spíš se ještě víc rozruší). Nespěte vedle mobilu, nebo si aspoň dejte režim letadla. Zkuste se po probuzení trochu protáhnout a místo srdíčkování fotek na instagramu pomyslet na něco hezkého, děkovat za věci a lidi, které máte, zamyslete se nad tím, o čem se vám zdálo, napište si na papír hezký vzkaz, jděte se na půl hoďky projít, meditovat, zaběhat, dejte si osvěžující sprchu, udělejte čaj s dobrou snídaní a vychutnejte si to v klidu třeba na zahradě nebo si u toho něco pěkného čtěte. Takové ráno je přeci mnohem příjemnější a krásnější. Mobil můžete zkontrolovat kdykoliv potom. :)


Nezapomeňte, že to že nemáte plnou My Story fotek a videí, neznamená to, že nežijete. Že když nepřidáváte každý den fotku na instagram neznamená, že nikde nejste a že zrovna nezažíváte úžasné okamžiky. Že když nenapíšete tweet o tom, jak jste šťastní, neznamená, že nejste. 

Přijde mi, že právě když jsme pryč od všech mobilů, internetů (teď zním jak moje babička :D), sítí a podobně, nebo když nemáme potřebu ten mobil vůbec vytahovat, jen třeba na nějakou tu fotku, tak jsme prostě nejšťastnější.



Všímejte si maličkostí, děkujte, radujte se, mějte se rádi, buďte blázni, choďte bosi po trávě, buďte v přírodě, smějte se, tancujte, zpívejte, foťte... prostě dělejte cokoliv a hlavně si to užívejte! A klidně i ten mobil vytáhněte, ale nezapomeňte se odpojit a být více času offline, než online :)

A hlavně si neříkejte, že půlka léta je už za námi... Lidi, půlka je ještě před námi!!

Jo, a taky se mějte krásně! :)

Pac a pusu♥

15 komentářů:

  1. Ja tak miluju tvoje články. Tohle je tak krásné napsané a zase mas úplnou pravdu.
    Snažím se žít a nebýt na mobilu nonstop, a docela se mi to i trochu daří. Ale ne vždy to jde, kdyz už nejsem připojená dva dny, tak už je po me shanka, co se mi děje atd. Nebo třeba někdo neco potřeboval.. A to pak hrozne nutí, to radši kontrolovat. S tím focením je to horší, foceni taky miluju, ale přijde mi, ze fotím az moc. Ale přítomny okamžik si zase vychutnat umím.. :)) No s ty videa z koncertu.. To jsi mi připomněla můj první velký koncert Eda Sheerana, kterého miluji. Vždy jsem natáčela jen část písniček a ani ne všechny, byla jsem tak šílené šťastná, ze jsem se nechtěla absolutně vůbec zabývat mobilem. Ale jiné holky třeba opravdu natáčela uplne cely koncert..

    OdpovědětVymazat
  2. Pozitivní jako vždy. :) Já třeba vážně nepochopím lidi, co si nahrávají celý koncert na mobil. Akorát si tím vytvoří méně kvalitnější youtube video. Ale stejně vždycky vidím polovinu koncertní haly, jak furt něco natáčí.. Hezký článek.

    By Corra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně taky přijde jako strašná škoda ten koncert natáčet, to si to tem člověk pak nemůže pořádně užít :) a děkuju moc❤️

      Vymazat
  3. Naprosto s tebou souhlasím. :) Většinou mám ve zvyku vypínat a nepoužívat sociální sítě o víkendu. Nevím, proč jsem na to zvyklá. Jen chci mít o víkendu vždy klid a neprojíždět internet. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně napsané! Naprosto s tebou souhlasím. A dávám odběr, kdyby tě i můj blog zaujal, budu ráda, když mě budeš sledovat také :)

    BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkný článek,člověk se u něj dost zamyslí💛😊

    OdpovědětVymazat
  6. Veľmi som sa v tomto článku našla. Bohužiaľ až príliš veľa času trávim na sociálnych sieťach a ani nie, že trávim, to je čas premárnený... akože jasné, je tam inšpirácia, motivácia a podobne, ale už toho bolo veľa... a prvýkrát keď som si tento článok prečítala (pred 10dňami cca), som hneď na celý deň vypla internet. a potom aj ten ďalší.
    ďakujem ďakujem ďakujem
    <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiš, ani netušíš jak obrovskou mi tohle udělalo radost! :)) ona ta písmenka fakt někoho dovedla k vypnutí internetu a splnila svůj účel! :D to je skvělý, já děkuju!❤️❤️

      Vymazat

Děkuju všem za úžasné a milé komentáře❤️