10.07.16

Trocha té filozofie a knížek neuškodí

Už jsem tady zas!
Po několika rozepsaných a nedokončených článcích jsem si už začínala myslet, že už nikdy žádný článek nevymyslím :D Ale krachy jsou (snad) pryč, takže konečně nějaký článek, který neobsahuje jen recepty, ale i pár písmenek a odstavců!

Jsem fakt velký milovník různého duchovna, New age, teorií a otázek typů "představ si barvu, kterou jsi nikdy neviděl", síle pozitivního myšlení a celkově mě zajímá psychologie, meditace, buddhismus a podobné věci.
A jelikož jsem narazila na opravdu skvělé knížky a celkově nové myšlenky, chci se s vámi o ně podělit :)




Když se tak kouknu zpátky, největší vliv na mě měla knížka Moc od Rhondy Byrne, kterou jsem přečetla před 3 lety. Díky ní tak nějak asi započalo tohle všechno, a vlastně ona byla takovým malým startem k úplně novému pohledu na svět, protože když srovnám své myšlení předtím a teď, jsem jak vyměněná. A myslím, že tahle změna mě posunula úplně jinam, než bych byla kdybych s ní tenkrát nezačala, a jsem za to neskutečně vděčná.
Předem ale říkám, nečekejte, že vás změní přečtení jedné knihy. Ta knížka vám pouze ukáže základ, to nejdůležitější - začít, už je jen na vás. A tím se vám otevírá nekonečná cesta! :)
Ale jdeme dál!

Koukat na svět z toho lepšího soudku není úplně nejlehčí věc, která se zvládne s prstem v nose, ale jak už jsem psala asi milionkrát, je to všechno o tréninku a po nějaký době už to budete mít vrytý pod kůží.
Jedna metoda se mi ale zalíbila, a dost mi na těch mých začátcích pomáhala. Zní možná zvláštně, ale mně to vždycky pomohlo! :D
Jde o to, že kdykoliv se budete cítit skleslí, smutní, podráždění nebo celkově budete mít špatnou náladu, představte si sami sebe na koni. Ten kůň znázorňuje právě ten vás vnitřní pocit, tu emoci. A vy prostě sedíte na tom koni, který se s vámi řítí hlouběji a znásobuje vám tu vaší špatnou náladu. A jediné, co musíte udělat je prostě z toho koně seskočit! Jak lehké, že?
Prostě se trochu uklidněte, zpomalte a seskočte. A nevím, jestli jsem divná jenom já, ale ze mě ta tíha prostě vždycky spadla! Je to sice jen v hlavě, ale špatná nálada taky začíná v hlavě, na to nesmíme zapomínat :)

Další knížka, kterou jsem přečetla nedávno a fakt mě dostala je Mnich, který prodal své ferrari. Někdo jí možná už budete dávno znát, protože je dost známá, ale já o ní třeba v životě předtím neslyšela :D Když jsem se ptala v knihkupectví, jestli jí vůbec mají, koukali na mě jak na blázna, jak si sakra můžu vůbec myslet, že by jí neměli. A samozřejmě byla vystavená tak, že by si jí všimlo i tříleté dítě, ale zjevně já takovou úroveň inteligence a pozornosti nemám, takže bych si jí normálně asi ani nevšimla.
Je napsána v formě příběhu, nechci vám tady dávat žádné spoilery, ale pokud nad ní uvažujete, tady je zkráceně o čem je:
Velmi úspěšný, bohatý a workoholický advokát Julian dostane uprostřed soudu infarkt. V nemocnici se rozhodne, že skončí se svou úspěšnou kariérou a vypraví se do Indie, kde potká mnichy, díky kterým projde hlubokou duchovní i fyzickou změnou života. Po 3 letech se v nepoznání vrací zpět a svému příteli Johnovi krok po kroku vypráví vše, co se v Himalájích naučil. 
Nejdřív mi chvíli trvalo, než jsem si zvykla, jakým způsobem je kniha napsaná, ale pak jsem si jí naprosto zamilovala. Co mi asi nejvíc dala je to, že jsem opravdu pochopila, jaké neskutečné množství lidí žije životem, který je dělá vlastně nešťastným. Ale k tomu aby udělali nějakou změnu se musí většinou něco stát, v tomhle případě třeba ten infarkt.
Proč sakra? Protože jsme prostě hloupí lidi.
A každopádně se budu snažit dělat cokoliv, abych jednou tomuhle životu taky nepropadla. Přijde mi smutné, že je to v dnešním světě vlastně už normální.

Ale nahodíme úsměv a jdeme dále!

A borec na konec, dámy a pánové. Na tuhle knihu jsem narazila úplnou náhodou, a to jen kvůli tomu, že vypadala skoro úplně stejně jako Mnich, který prodal své ferrari.
Sice moudřejší už být nemůžu, ale... Samozřejmě jsem jí hned čapla, zrychleně přečetla o čem je (pochytila jsem jen slova Bali, léčitel a štěstí - jo to beru!) a už si jí spokojeně nesla v taštičce za 1 kč. Jo a abych nezapomněla, jmenuje se Muž, který chtěl být šťastný.
Opět zkráceně, je to o muži na dovolené na Bali, který i přesto, že je zdravý, se rozhodne navštívit místního léčitele. Ten mu řekne, že opravdu zdravý je, ale rozhodně ne šťastný. A tak mu zkráceně dává rady, jak docílit svého vysněného života.
Řeknu vám, takhle kniha je poklad. Už od začátku se čte úplně sama a jsou tam neskutečně zajímavé a krásné rady, zajímavosti a prostě všechno. K naprosté dokonalosti jí chybí už jen osobní věnování a dortík zdarma za její nákup.
Ne vážně, díky téhle knize není ani to moje vysněné mazlení s malými pandami nemožné! :D
Od Laurenta Gounella si budu muset toho přečíst víc, ten chlápek je mi sakra sympatický :)

Takové knížky vám dají kus sebe a ukážou svět zase z jiné stránky, o které jste do té doby vůbec netušili. Pokud máte nějakou svojí oblíbenou, rozhodně se mi s ní podělte!
A pokud vás podobná témata baví, taky mi to napište, abych věděla jestli by to vůbec někdo četl! :D

Užívejte si skvěle prázdniny!
S láááskouu, váš mnich amatér Nicole

4 komentáře:

  1. To je zajímavé! A souvisí to s moji milovanou psychologií. Některou se určitě přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  2. O "Moci" jsem hodně slyšela, takže se na ní co nejdříve chystám :)
    Jinak se zájmem o takové otázky jsme na tom stejně, já jsem ještě navíc trošku v jinym světě :D něco jako Alenka :D každopádně téma psychologie, duchovno, meditace je mi hoodně blízké

    http://barennablogu.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. ďakujem za skvelé typy na knihy, teraz akurát mám čas čítať aj iné veci ako skriptá, takže knihy padajú jedna za druhou :D zvláštne, že o ani jednej z niich som doteraz nepočula. Ja som začínala knihou Hovory s Bohem I. a je to perfektná kniha! Má síce aj pokračovania - II. a III., ale jednotka je taká naj :) Inak, to s tým koňom a uvoľňovaním emócií je zaujímavé, ja to väčšinou robím tak, že si predstavím seba na nejakom veľkom kopci, ako držím balón, pričom balón sú dané emočné stavy, a proste ten balón pustím a dívam sa ako odchádza a ako sa postupne smenšuje až ho už vôbec nevidím, a iba dýcham a postupne sa uvoľňujem... :) to je zasa ako to robím ja :))

    OdpovědětVymazat
  4. Moc jsem četla taky a na Mnicha se chystám už dlouho, jen jsem se k tomu pořád nedostávala a ta poslední vypadá taky dost dobře, tak už se těším na návštěvu knihovny :D
    Jinak já zas na uklidnění používám, že si představuju slony, spousty slonů různých barev, jak si hrají ve vodě a tak :D

    OdpovědětVymazat

Děkuju všem za úžasné a milé komentáře❤️