17.09.16

Všechno zlé je k něčemu dobré

UŽ JSEM TADY ZAS!
Po skoro dvou měsících vám přeju krásný den!
Upřímně nemám žádnou obhajobu proč jsem tak dlouho nic nenapsala. Prostě nějak nebylo o čem psát, a ty dva měsíce uběhly tak rychle, že jsem se na chvíli zarazila, že poslední článek byl před taaakovou dobou.
A taky se v mém životě několik věcí změnilo a stalo, jak těch krásných, tak těch... ne tak krásných :D A o tom chci napsat tenhle článek - o tom, jak tyhle ups&downs vlastně vnímám a jak pro mě ten záhadný vesmír funguje.




Úplně přesně si vybavuji chvíli, kdy mi mamka řekla jednu větu, na kterou jsem od té doby nezapomněla a stala se tak trochu mým životním guru. V té době mi bylo asi 9 let, ale i tenkrát jsem to už vnímala a všímala si, že na tom něco bude. A ta věta zní: "Všechno zlé je k něčemu dobré."
A vážně, nebyla jediná situace kdyby to tak nebylo. Úplně vždycky, i když už to vypadá že je nemožné, aby z toho něco dobrého mohlo vyjít, to tak bylo, je a bude.
Bez tmy by nebyly hvězdy, bez deště by nebyla duha. Takhle ten vesmír prostě funguje.



Ale nemůžeme všechno svádět jen na vesmír nebo Boha nebo nějakou osobu. Pokud chceme, aby to tak fungovalo, musí to ovlivnit hlavně naše hlava.
Jednou mi moje kamarádka řekla, že u ní to neplatí, že se jí prostě nestává, že by v špatné situaci bylo pokaždé něco dobrého.
A ono to není lehké to vidět. Ty dobré věci se dějí tak či tak, ale pro nás nebudou znamenat nic, dokud si jich nezačneme všímat, dokud si neuvědomíme jejich smysl a dokud jim nezačneme věřit. A to chce taky trochu toho tréninku, který není úplně nejlehčí, ale o čem by to pak bylo, kdybychom dostávali věci za které se vyplatí bojovat bez boje?

Ty špatné věci nás dělají silnějšími, odolnějšími, moudřejšími. Bez nich bychom nemohli žít, nevěděli bychom totiž jak. Kdyby se nám děly jenom samé hezké a příjemné věci, nikdo by si jich nevážil, přestali bychom se z nich radovat, protože by pro nás byla naprostá samozřejmost, že se dějí. A jaký by byly naše důvody k radosti, štěstí nebo smíchu, kdyby tady nebylo nic, co by nám tyhle pocity mohlo vzít nebo ohrozit?

ty jo, teď se cítím tak moudrá, že asi nechám školy a pojedu někam do Himalájí a stanu se mnichem (ale nejdřív musím prodat svoje ferrari... a ještě předtím si vůbec nějaké pořídit... #chalengeaccepted)

Chci tímhle říct, že všechno se děje z nějakého důvodu. Dobré věci nemůžou být bez zlých, a zlé by nemohly být bez těch dobrých. Zkuste si vzpomenout na nějakou vaší těžkou situaci někdy v minulosti a aspoň se pokuste najít něco dobrého, co by se bez té špatné věci nikdy nestalo. Třeba jste díky tomu potkali někoho nového, bez kterého si teď neumíte představit život. Nebo jste si naopak uvědomili něco, co byste si jinak neuvědomili. Nebo jste získali něco, co byste jinak neměli.
Vždycky tady něco bude, jen nám ta podstata hold někdy unikne.

Já ještě týden dva zpátky zažila hrozné období, a i když mi teď přijde skoro nemožné, že to má nějakou pozitivní stránku, jsem zase o něco silnější a zkušenější, a těch hezkých dnů je najednou čím dál tím víc (až mi to přijde trochu podezřelý :D) a já si vážím všeho a všech zase mnohonásobně víc než kdy předtím. :)
A i to beru jako yang k tomu tmavému yin.
A přesně jak filosofie yin yang říká, závisí to hlavně na samotném pozorovateli. To, že nevidíte to dobré, neznamená, že tam není. Chce to jen trochu trpělivosti a otevřené oči. Jednoho dne to bude dávat smysl
  

Važte si všeho, co máte, radujte se z maličkostí, snažte se dívat na život z té lepší stránky, berte špatné zkušenosti jako zkušenosti, bez kterých by prostě život nešel a mějte se rádi!
...

Příští článek už snad nebude za dva měsíce :D

...a do té doby se mějte krásně. 



7 komentářů:

  1. Přesně tak. <3
    Moc krásný článek, zlepšil mi náladu. ^^

    OdpovědětVymazat
  2. Konečně si zpátky! Tvoje články mam fakt hrozne rada.
    Je to dva roky zpátky, co jsem byla docela na dně a a i kdyz jsem si říkala, ze to zakázané není, nemuze byt.. Nikdy jsem na tom nenašla to dobré. Ale kdyz nad tím tak přemýšlím.. Jedna věc by se určitě našla. Díky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je tak krásný číst, že někdo má mé články rád :)) děkuju! ❤️
      Ono někdy jako dobro je třeba jen to, že to z tebe udělalo člověka jakým jsi teď. :)

      Vymazat
  3. Konečně Nicole <3 Krásně napsaný, jako vždy :D To s tim ferrari mě dostalo :D

    OdpovědětVymazat
  4. Krásne si to napísala, opäť <3 a ešte raz ti ďakujem za krásny komentár k môjmu článku, moc mi to.vtedy pomohlo. Ďakujem.

    OdpovědětVymazat

Děkuju všem za úžasné a milé komentáře❤️