15.10.16

(Pumpkin) Healthy tips #11

Ty bláho, po 3 měsících jsem se konečně vzchopila a dala dohromady všechny recepty, které jsem za tu dobu zkoušela uvařit a upéct.
A věřte, že bych strašně moc ráda napsala, že jich je hrozně moc, že mi fotky těch jídel zaplnily veškeré místo v galerii a že to je něco, co jste ještě nežrali (doslova).
A upřímně možná platí jen ta poslední možnost - protože TAK DOBREJ dýňovej chleba jste opravdu ještě nežrali!
Nevím co se stalo, prostě v létě jsem byla moc líná na to něco upíct, přece jen moje strava se skládala hlavně z nicecream a něčeho, u čeho se mi neuvařila krev. A když už jsem se teda rozhodla něco upéct, buď to nebylo fotogenický, anebo jsem se na to tak těšila, že jsem to snědla dřív, než jsem stačila jen pomyslet na nějakou fotku. Takže fotek mám přesně 5. Ale receptů naštěstí o trochu víc.
A hlavně půlka z nich je DÝŇOVÝCH, a všechny jsou víc než boží, protože prostě DÝNĚ!
Tak snad vám bude chutnat stejně jako mně!

  • BATÁTOVÉ BROWNIES
  • MRKVOVÉ MUFFINY
  • KOKOSOVO-MANDLOVÉ MUFFINY
  • DÝŇOVÉ SUŠENKY
  • DÝŇOVÝ CHLEBA
  • PODZIMNÍ NEBESKÁ SNÍDANĚ 
  • KAKAOVÉ OVESNÉ SUŠENKY S HROZINKAMI 
  • TIP NA HORKOU "ČOKOLÁDU"
  • a ta letní NICECREAM



BATÁTOVÉ BROWNIES 

600g batáty // 14 datlí // 80g mletých mandlí // 100g mouky // 4 lžíce kakaa // 3 lžíce javorového sirupu // špetka soli

Batátu oloupeme, nakrájíme na kousky a vložíme asi na 20 minut do pařáčku (dokud nezměknou). Jakmile jsou kousky měkké, dáme je kuchyňského robotu a mixujeme společně s datlemi, dokud nevznikne krém. Poté přidáme zbytek ingrediencí, zamícháme a nalijeme do pekáče vyloženého pečícím papírem. Dáme do trouby asi na 20-30 minut na 180°C (horkovzudšnou 160°C) a poté necháme 10 minut vychladnout (důležité - jinak se můžou zdrcnout). Nakrájíme na kostičky a můžeme rovnou házet do pusy!





MRKVOVÉ MUFFINY

300g nastrouhané mrkve // 100g nastrouhaných jablek // 60g ovesných vloček // 100g pohankové (nebo jiné) mouky // 100g hrozinek // 1 lžíce chia semínek // skořice // 1,5 lžíce rozehřátého kokosového oleje // 4 lžíce jablečného pyré * // javorový sirup, med //  250ml mléka

*JABLEČNÉ PYRÉ: nakrájíme 1 jablko na kostičky a cca 2-4 minuty vaříme ve trošce vody, poté přidáme trochu skořice a medu a rozmixujeme.

Jednoduše všechno smícháme dohromady a dáme do muffinových formiček. Pečeme 35 minut na 160°C.






KOKOSOVO - MANDLOVÉ MUFFINY

110g mandlí // 100g strouhaného kokosu // 1/2 kypřícího prášku // 2 vejce // 2 lžíce medu // 100ml kokosového mléka // 100ml vody // oříšky, čokoláda, kakaové boby, sušené ovoce...

Mandle s kokosem rozmixujeme v mixéru na mouku. Poté přidáme prášek, vejce, rozehřátý med a mléko s vodou a pořádně zamícháme. Ozdobíme čím chceme, dáme do formiček a pečeme 40 minut na 160°C.






DÝŇOVÉ SUŠENKY
na posezení.

cca 250g mouky // 2 lžičky kypřícího prášku // skořice // 1/2 lžičky muškátové oříšku // 1/4 lžičky zázvoru // špetka soli // 100g kokosového/třtinového cukru/medu // 1/4 rostlinného tuku (hera) // malá jablečná přesnídávka (nemusí být, ale s ní je to vážně něco!) // pyré z půlky menší dýně

DÝŇOVÉ PYRÉ: nakrájíme dýni na menší kousky a necháme cca 10 minut vařit ve vodě. Poté vodu vylijeme a dýni rozmixujeme. 

Zkombinujte všechny suché ingredience (mouka, prášek, skořice, muškátový oříšek, zázvor, cukr, sůl) a zvlášť vyšlehejte mokré (hera, přesnídávka, dýňové pyré). Poté vše smíchejte lžící dohromady a naplácejte na plech ve tvaru sušenek (nebo čeho chcete) a nechte péct asi 15-20 minut na 180°C.






DÝŇOVÝ CHLEBA 
ten strčil banánovej do kapsy
a hodně hluboko.


pyré z půlky menší dýně // 2 vejce // med (já dala 3 lžíce)  // 50ml oleje (kokosový, olivový, oříškový) // 1 lžička kypřícího prášku // skořice // perníkové koření // špetka soli // lžička muškátového oříšku // 150g mouky (já použila špaldovku) // dýňová/slunečnicová semínka  

Uvařenou dýni rozmixujeme společně s 2 vejci a olejem. Přidáme k suchým ingrediencím, osladíme medem a pořádně zamícháme. Dáme do formy na chleba, posypeme semínky (můžete je předtím i trochu opéct na pánvi) a dáme do trouby na 180°C na 50-60 minut. 

DOPORUČUJE 11 Z 10 NICOLÍ (moje jméno se fakt hodně špatně skloňuje)







PODZIMNÍ SNÍDANĚ
anebo taky večeře, protože život je moc krátkej na to mít sladkou jen snídani

Tady si zaimprovizujte i vy sami. Já si nakrájela kus dýně a 1 jablko na kostky, posypala skořicí a dala asi na 15-20 minut do trouby na 200°C. Jakmile byla dýně měkká, dala jsem všechno do misky společně s opečenýma semínka zakápnutýma medem a polila trochou javorového sirupu.

Jo, je to vážně nebe.
Jo, podzimní chutě mě totálně ovládly.






KAKAOVÉ OVESNÉ SUŠENKY S HROZINKAMI
aneb vyjmenuj v názvu vše co v tom je a dál se tím nezabývej

150g ovesných vloček // 100g hrozinek // 50g mletých mandlí // 200g jablečného pyré // lžíce dvě kakaa // sirup nebo med

Rychle, stručně, přehledně - vše smícháme a dáma na plech tak, aby to aspoň trochu připomínalo sušenky. Anebo taky ne, jsme přeci v demokratické zemi. Pečeme 20 minut na 170°C.




HORKÁ "ČOKOLÁDA"
nebo spíš horké mléko, ale čokoláda zní líp.

Tohle je prostě podzim/zima samo o sobě. Ohřejte si mléko (já nejraději používám rostlinná, ale ono na tom nesejde). Poté k němu přidejte skořici a lžičku medu a chvíli mixujte metličkou, dokud se vám nevytvoří pěna a přelijte do hrnečku.
Tatatadááá, máte doma hotovou kavárnu!




NICECREAM
protože když můžu pít čaj v létě, proč bych nemohla jíst zmrzlinu v zimě?

2 zmražené banány (aspoň přes noc) // půlka avokáda nebo půlka tofu // trochu mléka // kakao // ořechové máslo // semínka, oříšky, vločky, granola, kokos... všechno co křupe na ozdobení

Banán rozmixujeme společně s trochou mléka a tofu nebo avokádem. Avokádo zmrzlině dá hustou konzistenci a je to naprosto dokonalé s kakaem. Tofu variantu si rozděluji na dvě barvy - bez kakaa a s kakaem a lžící oříškového másla (orgasmus). Pak jen dám do misky a nacházím všechno křupavé co najdu.


A to by bylo pro podzimní i nepodzimní recptíky vše. 
Opravdu moc doufám že vám bude chutnat a nezapomeňte mi sem napsat, co chcete vyzkoušet!
Mějte se kráááásně♥!

7 komentářů:

  1. Prečo dáš vždy toľko úžasných receptov akurát keď som na intráku a moje kuchynské vybavenie je kanvica, mixér, frenchpress a jednoplatnička? :D ten dyňový chlebík vyzerá úžasne, to by som rada vyskúšala niektorý víkend keď budem doma :)) inak, moja "horúca čokoláda" tieto dni je: 1čajová lyžička kakaa, 1 čajová lyžička kokosového oleja - zaliať horúcou vodou, pridať (rastlinné) mlieko a dosladiť kokosovým cukrom podľa chuti :))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha :D ten dýňový chlebík je prostě úžasnej, určitě ho zkus! :)) a děkuju moc za tip, zní to božsky♥

      Vymazat
  2. Diviš je bůh, říkám to pořád

    OdpovědětVymazat
  3. Dobře, tak teď jsem dostala vážně hlad! :D
    Vypadá to všechno krásně!

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to všechno super! A tu nice cream si ukládám a chystám se na ní.
    V pátek jsem dostala bezlepkovou dietu, tak teď prahnu po čemkoli, co můžu :D - myslíš, že by šel ten dýňový chléb udělat třeba z rýžové mouky místo špaldové?
    www.linheart.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuju všem za úžasné a milé komentáře❤️